Counter Strike Global Offensive

REGLER

Spel: Counter-Strike: Global Offensive
Plattform: PC
Version: Senast tillgängliga via Steam
Tävlingsform: 5 vs 5

MAP POOL
de_overpass
de_train
de_mirage
de_cache
de_inferno
v- Vid BO3 avgörs val av karta på följande vis:
exempel: om Lag A vinner slantsingling får dom välja först

Lag a) väljer de_train
Lag b) väljer de_cache
Lag b) bannar de_mirage
Lag a) bannar de_cbble
Spelas gör då kartorna de_train, de_cache och de_dust2 i den ordningen

BO1 exempel:
Lag a) bannar de_mirage

Lag b) bannar de_cache

Lag b) bannar de_train

Lag a) bannar de_cbble
Då spelas matchen på

Grundregler:
– Utsatt WO-tid är 15 minuter efter matchstart. Ifall mindre spelare än fem är inne på servern kan matchen börja xon5.
– Det är endast tillåtet att pausa en match under freezetime
– Man har som lag möjlighet att pausa max 10 minuter under en match oavsett händelse. (Även s.k. timeout)
– Att utnyttja eventuella buggar under spelets gång kan leda till omedelbar diskning eller rundavdrag, rapportera buggar omedelbart. Admin förbehåller sig rätten att avgöra hur vida en bugg utnyttjas och om straff är lämpligt.
– Netgraph är tillåtet
– Samtliga granater är tillåtna, även molotov
– Flashboost ej tillåtet
-Pixelwalking ej tillåtet

Vid konflikter:
– Vid varje utnyttjad tvist eller dåligt uppförande är det en admin som kommer att använda sitt omdöme för att avgöra eventuella straff. Straff kan innebära avdrag av rundor eller diskvalificering. Varje tillfälle är unikt och straffen kan variera, administratörer förbehåller sig rätten att ändra regler under pågående turnering, detta inkluderar förändringar som är nödvändiga på grund av till exempel spel/programuppdateringar eller förändringar som anses nödvändiga.

– Vid konflikt pausas matchen i freezetime och lagkapten tar kontakt med admin omgående. Konflikt som upptäcks efter match rapporteras till admin senast 10 minuter efter avslutad match.

– Vid serverkrasch innan fjärde rundan hunnit bli klar så spelas matchen om.

– Vid enstaka spelares datorkrasch mitt under en match skall då spelet pausas i början av nästa runda. 2 minuter tilldelas till denne för återanslutning, när spelaren är åter kommer matchen att fortsätta. Startmoney bedöms vid varje unikt tillfälle beroende på lagets ekonomi.

– Tredjepartsapplikationer som påverkar spelet får ej användas, script för Bunnyjump/stopsound/antiflash/fps/rate changers/burstfire/no recoil/turnscripts/center view/stopshoot or awp scripts får ej användas.

– Lagen är ansvariga att kontrollera reglerna regelbundet. Lagen måste förstå att reglerna är riktlinjer för att säkerställa ett spelande som är så rättvist som möjligt.

NICKNAMES, INGAMEBILD & PROFILBILD

Lag-tag är ett krav
Användande av smeknamn (nickname), ingamebilder eller profilbilder som kan kan väcka anstöt eller uttrycker missaktning om etnisk härkomst, religiös övertygelse, sexuell läggning och könsidentitet eller som innehåller politisk propaganda är ej tillåtna. Innan registrering och påbörjad match kan gamaeground be deltagare att ändra smeknamn (nickname), ingamebild och profilbild.